Livet just nu

2013-02-04 11:41:56 Allmänt
Vad händer i mitt liv just nu? Jaa... jag försöker fylla ut dagarna så gott jag kan! Söker febrilt efter en praktikplats,
och kan hända att jag hittat ett möjligt ställe som kan tänka sig att ta emot mig. Hoppas!! Jag är trött på att sitta
hemma dagarna i ända, att vara arbetslös tär på krafterna och gör att man blir helt utan ork och lust till livet.
 
Igår träffade jag förresten en tjej som jag varit kompis med på facebook jättelänge men aldrig träffat irl, så vi tog en
fika och pratade i typ 3 timmar. Haha! Är så kul att träffa nytt folk, speciellt när man klickar så bra från första
början. Jag är ju lite blyg av mig så jag trodde att det skulle bli mycket pinsamma tystnader, men icket!
 
Idag så har jag tänkt ta tag i och ringa den möjliga praktikplatsen och extrakolla, ringde faktiskt dit bara för en
stund sen efter att ha samlat mod i X antal minuter, men tror ni inte att personen jag ska ha tag i inte är där just
då? Så blir att ringa om typ 1 timme igen. Hatar att jag har telefonfobi... Usch! Den har dock blivit mycket bättre.
Förut kunde jag inte ens ringa och beställa pizza utan att gråta hysteriskt i en halvtimme innan!
 
Ska nog också ta tag i mitt kaotiska rum idag om jag hinner, det är verkligen jätte stökigt. Har alldeles
för mycket saker som ligger och skräpar. Hur tråkigt det än är så måste det göras ibland :( *suck*
 
Hoppas ni får en fin måndag. Nu ska jag hoppa in i duschen så jag vaknar till ordentligt! Kram på er ♡

T

Jag söker också praktikplats nu, sedan ett par veckor tillbaka.. Håller med om att det är ganska segt och lite läskigt att ringa runt till företag och fråga, och att gå på intervjuer. Men man får se det som övning inför det riktiga arbetslivet :) Ett tips är att läsa någon distanskurs på deltid eller kvällskurs under tiden du söker jobb. Då känns inte dagarna så tomma! :)

Svar: Jaa, usch.. tycker nästan det är lättare att gå dit än att ringa! Haha :) Tack för tipsen!
lissielimelight.blogg.se

2013-02-04 17:23:13
http://glitterpunch.shapemeup.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Smells like chocolate