Blogglistan

2013-02-07 10:46:00 Allmänt
Snodde den här listan från fina Catarina!
 
hur länge har du bloggat? 
Oj... det är länge! Minns ärligt talat inte ens när jag gjorde min första blogg, men typ i början av högstadiet.
 
hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?
Haha, jag vet inte riktigt. När jag började så var bloggatmosfären ganska liten och det var väldigt nytt, jag tänkte väl bara att jag ville prova och se om det var kul.
 
vilken var den första bloggen du förälskade dig i?
Jag läste faktiskt inte så mycket bloggar till en början, men jag har länge följt denna blogg  och älskade redan då hennes stil. Tyvärr bloggar hon väldigt sällan nu för tiden, riktigt synd. Läste också Maja Tannå's blogg!
 
hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dom?
Mina första blogginlägg finns inte på den här bloggen (har haft flera stycken innan denna) men vad jag minns så skrev jag typ bara om vardagliga saker och tänkte aldrig på att undanhålla vissa privata grejer, nä allt skulle minsann skrivas ner. Som tur var så har jag aldrig haft särskilt mycket läsare, men jag har i alla fall lärt mig en hel del sen mina första blogginlägg. Haha!
 
hur många bloggar återvänder du regelbundet till som läsare?
Oj, jag vet inte riktigt. Jag följer hundratals bloggare via Bloglovin, men jag läser sällan alla. Skulle gissa på ca 10 bloggar som jag läser dagligen!
 
av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar?
Skulle säga 50/50! Några personliga bloggar, och några smink och stil-bloggar.
 
nämn en bloggare som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Jag måste säga denna grymma tjejen  som jag avundas! Hon tar ingen skit och säger alltid vad hon tycker, på så sätt väldigt olik mig men bara på ett bra sätt! :)
 
nämn en bloggare som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Det är så svårt! Det är klart det finns vissa som man kan känna att man kan relatera till osv, till exempel Catarina vars blogg jag älskar. Vi har väldigt lika tankar, men är olika på andra sätt! Någon som är väldigt lik mig i stil och så är Veronika, hade gärna ägt hennes garderob! ♥
 
vad tycker dina närmaste vänner om att du bloggar?
Haha jaa...Jag vet inte riktigt, de flesta av dem bloggar ju själv mer eller mindre. Skulle gissa att de är rätt vana vid mitt bloggande by now!
 
tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Ännu en fråga som jag inte har något bra svar på. Förut när jag var ganska ny med bloggen så fick man väl höra att man kanske skrev lite "annorlunda" från hur man pratade, men nu känner jag att jag är mig själv!
 
har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Jag känner att jag har en bra gräns nu. Jag skrev ganska personliga saker en gång i tiden, vilket jag nu försöker att hålla mig undan från, mest för min egen skull. Det är klart man kan skriva litegrann, men jag vet vart min gräns går!
 
nämn några saker du aldrig bloggar om, och varför.
Det är många saker jag aldrig bloggar om. Men jag bloggar till exempel aldrig om saker som jag vet kan väcka debatt, känns onödigt att dra upp saker som kan göra folk arga/ledsna. 
 
i vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Aldrig för bekräftelse. Men det är klart man uppskattar respons från er läsare! Det är alltid roligare att skriva då man vet att någon uppskattar det som skrivs :)
 
tror du att en kan lära känna en person genom att läsa hens blogg?
Jag tror att man kan få en inblick i hur en person är genom att läsa deras blogg, men kan vara svårt att "lära känna" någon bara på det viset. Man kan ju alltid tro att en person är på ett visst sätt utifrån deras sätt att skriva, men visar sig sen vara helt annorlunda!
 
har du träffat folk irl efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Jag har träffat några stycken, blandannat fina Sannie och Johanna! Men skulle vara kul att träffa fler som bor i närheten av mig :] Synd bara att man inte bor längre söderut där alla verkar bo, haha!
 
tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Ja, jag tror att det finns flera som kan använda bloggen på fel sätt, för att bara bli känd etc.
 
har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar?
Jag har lyckligtvis aldrig fått någon "hatkommentar", det mesta som skrivs i mitt kommentarfält är snälla saker. Men det är klart man fått någon kommentar som man tagit åt sig av på ett dåligt sätt!
 
har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Visst har man skrivit saker man ångrat och sen raderat, men det är mest saker som jag insåg att jag ville hålla privat. Jag har dock aldrig skrivit något dumt i någon annans blogg. Jag förstår mig inte på dem som ägnar sin tid åt att anonymt skriva hemska saker till någon annan. Kanske gör de det för att må bättre själva, men det är något jag aldrig kommer förstå. Det är lika mycket mobbning som IRL!
 
hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Att man känner sig lite pressad, att man inte har något att skriva eller att man inte når ut till ens läsare. Känns som att man måste skriva saker som inspirerar andra för att de ska stanna kvar..
 
tror du att du fortfarande bloggar om två år?
Vi får se, men jag hoppas det! :)

catarina

åh, fina !!! ♥ tack & puss

Svar: <3 på dig! :]
lissielimelight.blogg.se

2013-02-07 14:12:12
http://creatingtoinspire.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Smells like chocolate