Min höst/vinter hudvårds rutin!

2012-11-05 12:57:06 Skönhet
Min hy är ju som ni vet i krigszonen, har finnar över i stort sett hela ansiktet numera.. Inte nice alls!
Jag försöker dock göra det bästa för att lugna mina utbrott,och det tycker jag att min nuvarande hudvårdsrutin klarar galant:
 
För bara några dagar sen gick jag tillbaka till en cleanser jag nästan glömt bort hur bra den var,
 "Angels on bare skin" från LUSH! Måste dock köpa mer då den här nått sitt bästföre datum för ett tag sedan!
 
 
Såhär står det om produkten på LUSH's hemsida : "Angels on Bare Skin jämnar ut hudfärgen, minskar rodnad och gör din hud friskare, snyggare och ger dig ett naturligt och hälsosamt lyster. De malda mandlarna frigör sina goda krafter och omvandlas till mandelmjölk i händerna när man blandar med vatten." 
 
Det här är verkligen en säregen produkt. Trots att det är lite av en utmaning att få till rätt konsistens så är det en superbra cleanser. Viktigt att veta är att det inte är en sminkborttagning, så det gäller att ta bort allt smink med antingen sminkborttagnings-servetter eller något liknande innan denna åker på!
 
Det bästa av allt med AOBS är att den också är en mild scrub, så för mig som har känslig hy och som blir
knallröd efter vanliga ansikts-scrubs så är denna perfekt! Känslan efter man tvättat av produkten är otrolig.
Ansiktet är babylent och känns superfräscht! 
 
 
Efter Angels on bare skin så använder jag The body shops alkoholfria Aloe Calming Toner som är ett väldigt skönt och svalkande ansiktsvatten som tar bort eventuella rester från cleansern och smuts. Funkar perfekt till mitt tokkänsliga ansikte!
 
 
När ansiktsvattnet torkat så applicerar jag min ansiktscreme.
Lumene Artic Aqua 24h Deep Hydration Moisturizer!
 
 
Denna är en ny bekantskap men som hitills bara har imponerat. Jag använder den både som dag och
nattcreme. Kan tänka mig att denna kommer vara alldeles för fuktgivande för mig framåt våren, men
nu på hösten/vintern så brukar min hy vara ganska torr, så den funkar kanon på min fuktfattiga hy.
___________________________________________________________________________________________
 
Som ni märker så använder jag inget direkt finnbekämpande medel, just eftersom att det kan få motsatt effekt.
Jag satsar istället på så milda produkter jag kan hitta! Och eftersom jag i grunden är ganska torr så försöker jag
tillsätta mycket fukt för att slippa att huden börjar tillverka mer sebum och därmed skapa mer finnar.
 
Så ja, det här är så här min dagliga hudvårdsrutin ser ut just nu, men den brukar ändras ganska ofta beroende på årstid!
Vore kul att veta vad ni tycker, och om ni skulle vilja se mer av liknande inlägg? Kram!

camilla

jaa mer som detta!! :D

Svar: Hihi, så kul att det uppskattas :D
lissielimelight.blogg.se

2012-11-05 13:12:28
http://ihateyourcrew.blogg.se
Amelia Nilsson

Älskar inlägg som dessa: har som blivit besatt av beauty blogs på sistone ;) och särskilt skincare så det här passade ju utmärkt haha ;)

Svar: haha härligt :D
lissielimelight.blogg.se

2012-11-05 17:41:33
Elin

Nu när du testat detta ett tack, och fortfarande klagar på dina finnar tycker jag faktiskt att du ska testa någon ansiktsrengöring (och kanske någon bra kräm mot finnar etc under kvällen? Body shop har bra!) mot finnar. Bara för att testa i någon månad typ. Kan rekommendera dermalogicas för "ung hud" :) kram!

Svar: Tack för tipset!
lissielimelight.blogg.se

2012-11-05 21:32:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Smells like chocolate