Nytt i badrumsskåpet

2011-09-03 13:00:37 Allmänt


Igår tog jag mig en sväng till solbacken, och där hittade jag lite smågrejer. Bla. Dag & nattcreme från Vera by CCS och ett torrshampoo från Batiste. Var mest intresserad av hudcremerna då jag varit dålig på att återfukta det senaste.

Såhär skriver CCS om sina produkter:

Protecting and Hydrating light day cream: En lätt dagcreme med låg fetthalt som passar bra som makeupunderlag. Är rik på naturliga antioxidanter, vitaminer och mineraler verkar intensivt återfuktande medan skyddande vattenkrasse bekämpar fria radikaler och motverkar de första ålderstecknen. Innehåller vegetabiliska oljor med hög halt omega 3 och 6, viktiga essentiella fettsyror som verkar både mjukgörande och skyddande på huden. Ljusreflekterande pigment bidrar till att ge huden en finare struktur och lyster.

Repair Night Cream: En lugnande och återuppbyggande nattkräm med hög halt av närande Aloe Vera. Mjölk- och hyaluronsyra stimulerar cellförnyelsen och hudens återuppbyggnad. Innehåller lugnande Aqua Cacteen som ger fukt och näring samt mjukgörande avocadobutter som ger en skön och krämig känsla. Nattkrämen är rik på vegetabiliska oljor och innehåller hög halt av omega 3 och 6.


Har redan hunnit prova båda cremerna, and I love them! Nattcremen gjorde verkligen succe, den luktar milt och återfuktar utan att kännas fet. Samma med dagcremen! Huden känns smidig och mjuk, inte alls som innan då jag använde min triple active day från L'oréal! Har som sagt bara använt dem 1 gång, men återkommer med en bättre recension om någon vecka då jag hunnit testa dem ordentligt! :)


Emma

Vart har du köpt dag och natt krämen? (:

2011-09-06 21:22:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Smells like chocolate