Vad ska du bli när du blir stor?

2010-03-15 19:19:30 Allmänt
För 5 år sedan hade jag kanske svarat något som Veterinär eller sångerska.
Men nu när jag endast har två år kvar av gymnasiet har jag börjat tänka,

Vad vill jag bli egentligen?
För bara några månader sedan började jag kika efter olika utbildningar/högskolor.
Jag hade ingen aning om vad jag letade efter, eller vad jag ville i huvudtaget.
Men sen hittade jag något intressant ;

-Hårstylist

eller

-Make-up artist

Tro mig, dessa utbildningar är inte att leka med.
Man får betala upp till 45.000 kr för 12 veckor på Mariart- School of Make-up & Hair.
Sjukt, men däremot tror jag att man får med sig otroligt mycket kunskap efter den tiden.

Jag skulle tycka det var hur roligt som helst,
men priset är en STOR nackdel.

Jag har inte alls stora erfarenheter då det gäller hårstyling eller make-up,
men det är något som alltid funnits där & något som jag inspirerats utav.

Förhoppningsvis så hittar jag något billigare alternativ,
annars är det bara att leta vidare på liknande utbildningar.
Mitt hopp finns ännu kvar!

Så, Vad är erat mål?

Vad vill ni bli när ni gått ut gymnasiet?



Martina

Tack :) yes det har jag

2010-03-15 21:39:34
http://martinag.blogg.se/
mia

jag gick ut gymnasiet i våras & vet fortfarande inte vad jag vill bli, haha. pluggade grafisk kommunikation, så planen är väl att fortsätta med något media-relaterat. webbdesigner eller copywriter är mest lockande just nu. eller någon slags formgivare.

usch, det är verkligen svårt det där. men jag tycker att dina planer låter spännande!

2010-03-15 22:08:54
http://keeponrunning.blogg.se/
Sidney The Singer

Woow, det låter ju skitballt och kul! Jo, pengarna är ju en stor nackdel men det kanske lönar sig i slutändan! =)

2010-03-15 22:41:10
http://sidneey.blogg.se/
rosemarie

Hej sötnos! :*

Har du haft en bra dag? :)

kram

Yoana, Sveriges tuffaste bloggerska

åh tack desamma::D läget?

2010-03-15 23:33:41
http://yoanainaction.blogg.se/
säbbä

OH shit :( där försvann mina pengar :(<3

haha du vet nog vad jag vill bli =)^^<3

2010-03-17 18:05:52
Alma

Det är inte så jättedyrt för en bra utbildning. Det låter som att den är utomlands? Isf är det ju inte alls dyrt. Den jag vill gå kostar upp till 300.000 kr.

Fast din var bara i tre månader, finns det ingen längre? :o

2010-03-18 08:16:10
http://almalindstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Smells like chocolate