Cirkellinser = Gagas fel ..?

2010-07-11 00:24:52 Allmänt


När jag loggade in på msn så poppade en ruta upp där man kunde kolla på den här videon!

De säger att Lady Gaga har gjort att ungdomar runt om i världen,
har börjat använda cirkellincer för att se ut som henne.

Jag har aldrig använt cirkellinser själv, men har velat prova. Dock inte pga. lady gaga!
Sen påstår de även att linserna kan göra dig blind inom 24 tim.

Personligen tycker jag att det är löjligt hur de alltid "skyller" på kändisarna,
att de är DOM som har skapat trenden och därför vill folk se likadana ut.

Jag vet många som använder cirkellinser för att de tycker att det är snyggt,
eller för att de helt enkelt bara vill att deras ögon ska bli större. Inte för att likna en kändis.

Visst, gaga är en superduktig sångerska & har en häftig och egen stil.
Men jag blir typ arg när alla tror att alla härmar henne, snor hennes look.
Det finns säkert massor utav människor som sett ut som henne för flera år sedan,
Men då var det inte "coolt" & intressant. Bara udda & skrämmande!


Det finns alltid någon som gjort det innan.

Jenny

Sen fattar jag inte varför det uppmärksammats nu och anses vara farligt.

Lixom japanerna har använt cirkle lenses skit länge nu 4-5 år :/

Jag köpte mina första när jag gick i 8an och har haft 1-2 par varje år sen dess, jag är inte blind än.

Sen så fanns inte lady gaga som kändis när jag gick i 8an haha

2010-07-11 12:59:02
http://eroded.blogg.se/
Linnea "wildchild" holmbom

Så sant så sant!

2010-07-11 13:50:43
http://madnessinside.blogg.se/
Alma

Håller med dig. Men det är alltid lätt att skylla på kändisar för att få en bra story till skvallertidningarna.

Själv skulle jag aldrig vilja göra mina ögon större... haha xD

2010-07-11 15:16:44
http://almalindstrom.blogg.se/
Jenny

re; Det är underbart med svarta cirkle lens, jag har ju ljusbruna/gröna och dom med svarta i kanten är så underbara, det finns linser med svart/blått, men det är bara bra att dom inte täcker ända in för då ser man inte hur pupillen vidgas. Jag har köpt mina på Partaj och 2 andra par i thailand. Jag hade en annan butik sparad på datan innan men hittar den tyvärr inte :(

2010-07-11 20:58:39
http://eroded.blogg.se/
Sannie

När jag ser den bilden kommer jag bara att tänka på MCR musikvideo "I don't love you". awh <3



det är sött. skulle själv vilja testa dessa linser.. men nu när det sägs att det är skadligt för ens syn så är det lite riskabelt.

2010-07-11 21:46:21
http://sannie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Smells like chocolate