What happened to the beauty?

2010-02-18 16:24:22 Allmänt

Jag är väl medveten om att jag har dåligt självförtroende.
Enda sen slutet av 7an då "mobbingen" började, så har jag sett ner på mig själv,
Tyckt att jag är äcklig, i vägen, ful, irriterande och tråkig.

Just det här med utseendet har alltid funnits där,
då jag ser andra kan jag bara inte hjälpa att jämföra mig med dem.

Många av de personer jag jämför mig med är de där med naturlig skönhet,
de som oavsett vad de gör för miner eller om de är helt ofixade inte KAN se konstiga/fula ut.
En fråga jag ställer mig då är : Varför kunde jag inte få ha det så?
Kunna stiga upp varje morgon och känna sig nöjd över hur man ser ut.

Vissa kommer säkert tycka jag är helt vrickad som är så besatt av att se bra ut.
Och det förstår jag till hundra procent.
För jag vet att de som faktiskt tycker att jag ser bra ut,
de som tycker jag har fin hy, fint hår och fina ögon,
Verkligen menar det dem säger!

Om jag bara kunde se mig ifrån deras ögon...
Så kanske, skulle jag kunna förstå.

Förlåt för ett så seriöst inlägg,
men är verkligen inte på humör idag.
Känner mig bara [äcklig]



säbbe

men älskling:/ det är inte bra att du känner så:(

det blev ju bättre ett tag, men sen gick det tillbaka igen.. du måste trivas med att vara den du är, och du är vackrast som den du är! det är bara att försöka få in det<3 egentligen vill de flesta se ut som andra, för att dom tycker dom personerna är snygga etc. samtidigt som dom personerna som den här personen ser upp till gärna skulle vilja se ut som någon annan också.. jag älskar dej precis för den du är<3 nu och föralltid:)<3 för det är så som du är, som du är vackrast för mej:)<3

2010-02-18 16:57:38
Sandra

Vackraste... jag önskar att jag kunde... jag vet inte, sätta på dig ett par verklighetsglasögon så du verkligen, ser, SER, hur vacker du är! Du är underbar, och det är bra att du vet att jag verkligen, verkligen menar det! Som säbbe säger så finns det nog inte en enda människa som aldrig har jämfört sig med andra. Du är inte äcklig och jag vet alltför, alltför väl hur vidrig den känslan är och jag hoppas att du någongång inser hur icke-äcklig och underbar du är! :*

2010-02-18 20:18:33
Linnea

vet precis hur det känns, tänkte precis så varje dag förr, nu äre iaf lite bättre..

men du ska veta att DU är JÄTTEFIN!, jag tkr verkligen det! :)

caroline

jag har också jätte dåligt självförtroende, jag mår seriöst dåligt av att kolla mig i spegeln, Jag får mycket komplimanger och så, men jag kan inte ta emot dom, jag önskar också jag kunde se mig själv med alla andras ögon, fast jag förstår inte vad dom ser dock.

men du är jätte fin tjejen o:

Anonym

för ett tag sen hade jag JÄTTE dåligt självförtroende, varje gång jag kollade mig i spegeln (det var inte ofta, det kunde ta flera veckor emellan) så ville jag dra sönder mitt ansikte. ibland slog jag tillochmed mig själv

men nu är det lite bättre antar jag ;/

jag vet hur du känner ..

2010-04-07 10:39:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Smells like chocolate