What's up with the kids today?

2011-05-07 01:04:02 Allmänt
Idag höjdes jag ett snäpp i mina egna ögon! Jag har alltid varit den blyga,
personen som inte riktigt vågar säga särskilt mycket. Höjer sällan rösten mot andra.

Men idag, då jag och Alma gick mot skolan så går vi förbi två pojkar i typ 12-13 års åldern.
En av dom öppnar munnen och säger tyst "Kan ni köpa....?" Min första tanke var : Helt otroligt...så små.

Men Alma svarar snabbt och enkelt att vi inte fyllt 18 än och så går vi vidare.
När vi sen går tillbaka mot dans och teater, så står dom kvar. Och jag ser från långt håll att dom närmar sig igen.

Och mycket riktigt, samma kille går mot oss, och börjar med ett tyst "Ursäkta..."
men innan han ens hunnit säga klart meningen så fräser jag "NI HAR REDAN FRÅGAT, vi är inte 18!"

Killen såg vettskrämd ut. Jag tänkte faktiskt inte låta så arg, haha. Men det gick inte hålla tillbaka,
är man så liten ska man inte röka. That's it! Hade aldrig köpt ut även om jag varit 18 år.

Sandra D

Starkt jobbat! Ungr nuförtiden, de "växer upp" fortare, men inte fan har de blivit mognare för det -.-

2011-05-07 10:15:39
Elin

sv: Jag antar att det ska finnas framöver på www.audreykitchingcouture.bigcartel.com, jag hittade det inte nu där iallafall men håll utkik :D



För övrigt, det är helt sjukt hur många unga som röker idag, så jävla sorligt är det.

2011-05-07 11:43:48
http://cherrybiotica.blogg.se/
Linnea "Lirre" Holmbom

Shit asså, credz till dig :D

2011-05-07 14:08:26
http://lirresfiction.blogg.se/
sandra

jag ser typ asmånga 12-13 åringar överallt som står och röker osv.. tragiskt!

2011-05-07 15:00:34
http://sandraluukinen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Smells like chocolate