Kan p-piller orsaka finnar?

2012-07-15 16:36:28 Allmänt
Jag har väldigt länge haft problem med finnar, och jag har provat allt för att bli av med dem. Men inget tycks funka!
 
Men så läste jag för ett tag sen att ppillret Cerazette som jag äter, har orsakat att många andra fått finnar.
Och när de bytt eller slutat med pillren så har deras hy blivit otroligt mycket bättre.
 
Jag är desperat, och är beredd att prova på at byta p-pillar i hopp om att få bättre hy!
För innan jag började med dem så var min hy i princip finnfri, och nu ser man ut som en prickig korv.
 
Tänkte kolla med er om ni vet något om detta? Är det någon av er som äter "Cerazette"
som känt att ni fått sämre hy i samband med det? Skulle verkligen vara till stor hjälp!
 

louise

Hej!
jo jag äter också cerazette och det har gjort att jag har fått jättemycket finnar.
jag ska sluta ta dem eftersom de gör att huden blir jätte dålig.

Svar: Åh, okej! Då är jag inte ensam om att uppleva det då. Ska nog gå till ungdomsmottagningen och se om jag kan få byta piller!
lissielimelight.blogg.se

2012-07-15 17:11:48
Linda

Jag äter inte just Cerazette, men jag vet att p-piller kan ge finnar för att dom innehåller ju hormoner (därför man får många finnar i puberteten också)^^ Men en jag känner som hade problem med finnar fick byta till ett annat märke som skulle göra så man fick mindre finnar (det låter lite konstigt så är inte 100% på att jag kommer ihåg rätt xD) men iaf, gå till ungdomsmottagningen och prata^^ Pretty sure på att du får byta till något som passar dig bättre :'D Kom ihåg att alla reagerar olika också, så om du hör att någon sort inte fungerar på någon annan betyder det inte att de inte kommer fungera bra för dig också^^ (höhöhö, min kommentar blev största föreläsningen nu)

Svar: Tack så mycket för att du tog dig tid att skriva! Jag ska nog som du sa gå till ungdomsmottagningen och se vad de har att säga, har redan mailat dem om det och hoppas på att de kan hjälpa mig att byta till en annan sort :)
lissielimelight.blogg.se

Camilla

Jag åt dom förut.. Fick inte bara dålig hy utan obalanserad mens och humörssvängningar också. Trodde inte alls att det berodde på pillrerna först men jag gick till vårdcentralen och pratade med hon som skrev ut dom åt mig tidigare som sa att det är väldigt vanligt hos just Cerazette att det blir så.. Så det är garanterat pågrund av dom du fått sämre hy! Jag bytte till Neovletta och det blev skitfort bättre med allt! Det ska inte alls vara några problem att byta, jag har bytt flera gånger för det har oftast varit något tjorv för mig, har fått världens mensvärk osv av vissa också..

Svar: Åh,lät typ precis som jag har det D: hoppas nästan att det beror på mina p-piller nu så att det försvinner. Ska till ungdomsmottagningen och be dem hjälpa mig!
lissielimelight.blogg.se

2012-07-16 13:50:13
http://ihateyourcrew.blogg.se/
Tiss

Jag har inte ätit just den sorten du äter, men jag har använt två olika sorters p-piller. Fick både finnar, jag gick upp i vikt pga ökat aptit och fick väldigt ycket humörsvängningar. Jag är ganska känslig när det gäller tabletter som innehåller hormoner, och när jag slutade äta ppiller så upphörde problemen, finnarna försvann efter ett par veckor och jag blev normal igen :) Så dina ppiller kan absolut vara en anledning till att du får finnar. Nu använder jag en kopparspiral istället :) Funkar perfekt för mej för den innehåller inga hormoner och man kan ha den i 4 år, den kostar 200 kronor. Läs mer om den om du är intresserad av ett preventivmedel som inte innehåller hormoner. Lycka till!

Svar: Åh, tack för tipset! Det där med ökad vikt, humörsvängningar och finnar känner jag igen :/ Så hoppas verkligen att det försvinner om jag byter eller slutar med ppillerna!
lissielimelight.blogg.se

2012-07-16 17:19:19
Annellisaa

de finns p-piller som minskar finnar också, vet dock inte vad dom heter.

Svar: Jo, jag har läst om de också, Men tydligen så är de inte "riktiga" p-piller, de är bara några man kan äta tillfälligt och ska inte vara det bästa preventivmedlet! Sen vet jag ju inte om de är samma som du menar men :)
lissielimelight.blogg.se

2012-07-16 17:52:43
http://annellisaa.blogg.se
REBECCABARIE

Jag åt dom förr och fick sån jävla dålig hy, det försvann dock direkt när jag slutade. Och jag gick ner 15 kg, som jag hade gått upp tack vare skiten. USCH. Skulle aldrig någonsin äta det där igen :(

PS! Kolla min blogg, du har vunnit!!

Svar: Åh! Wihoo, så himla awesome :D Nu vill jag bara ha hem nagellacken, haha! Jag funderar starkt på att sluta med cerazette, men vet inte vilket jag ska börja äta istället då, är rädd att få samma biverkningar :/ :o
lissielimelight.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Smells like chocolate