Min plan på att bli finnfri och för att må bra

2012-01-15 12:08:00 Allmänt
  • Skaffa en concealer borste så jag slipper peta runt med fingrarna i ansiktet -CHECK!
  • Börja dricka massvis med vatten dagligen
  • Gå och lägga mig tidigare om kvällarna
  • Beställa hem vitamin b5(pantotensyra) som ska funka mot finnar
  • Börja rengöra mina sminkborstar oftare (är så jävla dålig på det)
  • Sluta äta så mycket socker och istället äta frukt och nyttigheter
  • Använda få och milda hudprodukter som inte irriterar min hy
  • Börja träna/gymma då det är bra både för kropp och hy
  • Börja punktbehandla mina finnar med tea tree då och då

 

Nu fan ska jag väl ändå få bättre hy. Skit i förra inlägget, jag ger inte upp. Inte än!

 

 


Monika

Jag vet inte vad du använder för återfuktningskräm, men efter jag bytte från E-vitamin från Body Shop som förstörde min hy jättemycket, till ACO's parfymfria så har det blivit bättre. Parfym, eller parfum kan torka ut huden och då återfuktar den på på fel sätt genom att skapa finnar. Så mitt tips är att prova parfymfria produkter. Men sedan är det ju från person till person. :)

2012-01-15 13:14:24
http://monkooo.blogg.se/
Bim

byt örngott (det man har på kudden) ofta, och ha två handdukar - en till ansiktet, och en till händerna. Och se till att byta dom ofta också! :)

2012-01-16 11:29:22
http://bimwedbergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Smells like chocolate