Utbildning

2012-12-03 17:42:05 Allmänt
Idag började jag en "Förberedande utbildning" på Lernia via arbetsförmedlingen. Vet inte riktigt vad jag ska tycka än.
Känns konstigt att behöva plugga igen, men ändå skönt att ha nåt att göra om dagarna!
 
Jag var en av 4 nya, resten av "klassen" har varit tillsammans länge. Jag är mest rädd att jag inte ska bli vän med
någon, lol. Har svårt att nå ut och våga prata med någon ny nu för tiden! Orsaken till varför jag går utbildningen är
för att arbetsförmedlingen menade på att jag inte skulle få mitt aktivitetsstöd ifall jag inte gick den, eller ja..om jag
inte hade nån aktivitet. Och enligt min hanläggare så var det här det enda alternativet?..
 
Kommer gå mellan 8:30 och 14:00 varje dag från och med imorgon,så kanske blir lite mindre
bloggning än vanligt framöver. Well, vi får se hur det här artar sig, hoppas på det bästa!
 
Med det sagt så kanske ni förstår att jag inte fick jobbet jag sökte, tråkigt men så är det.
Hade verkligen behövt pengarna! :C Men jag fortsätter mitt sökande.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Smells like chocolate