La roche-posay

2012-08-13 18:18:14 Allmänt
 
Igår kom jag hem med nya hudvårdsprodukter som jag hoppas ska rädda min hy. Den här sommaren har min hy varit en katastrof, så efter att ha haft en liten diskussion med mig själv ifall det var värt att köpa  dessa produkter eller inte,så kom jag fram till att min hy är bra mycket viktigare än kläder eller något annat, jag lägger hellre pengar på hudvårdsprodukter
så att jag kan hålla min hy så fräsch som möjligt än att t.ex köpa mig ett par nya snygga skor.
 
Physiological cleansing gel - En rengöringsgel som inte löddrar (vilket är jättebra).
Den är gjord för känslig kombinationshy vilket passar min hydtyp som handen i handsken!
 
Andra produkten är Effaclar K - En lättare fuktcreme som ska öppna upp porerna och tidsvis ge slätare och
finare hy. Den här har jag stora förhoppningar på, så håller tummarna att den inte ger motsatt effekt!
 
Återkommer med en recension efter att ha testat dessa i några veckor.

Anna Vestermark

Där är nog du och jag väldigt lika. Jag lägger hellre ned pengar på min kropp osv än att köpa nya kläder. Måste börja kombinera mera x)
Hoppas att detta fungerar för dig!

Svar: Haha ja :D Hoppas jag med!
lissielimelight.blogg.se

2012-08-15 17:26:26
http://variationofbirds.blogg.se/
Linda

Snabb fråga bara, varför är det bra att det inte löddrar?^^

Svar: Cleansers som löddrar innehåller oftast sulfater, som avlägsnar hudens naturliga oljor och fetter. Vilket gör att huden blir uttorkad och kan orsaka finnar på grund av det! Så även om jag älskar känslan av löddrande cleansers så försöker jag undvika dem :)
lissielimelight.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Smells like chocolate