Hudvårdsmärken jag vill prova.

2012-08-10 16:38:46 Allmänt
La roche-posay. Blev otroligt sugen av att testa detta märket då Fröken Rosa recenserade
några produkter här. Såhär skriver de själva om sina produkter:
  • 100% hypoallergic skincare products
  • Non-comedogenic
  • High concentration of selected active ingredients
  • Proven efficacy in real use conditions
  • Ingredients and fragrances limited to the strictly necessary
  • Products tested on the most sensitive skin
  • Packaging minimizes all forms of microbacterial contamination
  • Freshness guaranteed with use-by date.
 
Bare Minerals. Jag fick upp ögonen för dessa produkter så fort de lanserades, men jag har bara inte tagit mig i
kragen för att prova dem än. Mycket för att priset i svenska butiker är skyhögt jämfört med vad produkterna kostar på bla. engelska webbshoppar som till exempel beautybay.com.
 
Phenomé. Ett märke som nyligen börjat säljas på Åhléns. Ett naturligt märke som inte innehåller Parabener, Sulfater, Mineral oljor, Silikoner, Ingredienser från djur, syntetiska dofter osv. De testar heller inte på djur! För att se hela listan kan ni läsa här. Det är ganska saftiga priser, men jag tror definitivt att det är värt det från vad jag har hört. Hur kan något så naturligt och djurvänligt bli fel? Måste provas!
 

Anna Vestermark

Tycker att detta låter mycket vettigt! Låter som att du kan få ett bra resultat med i princip vilken som helst av dessa produkter :)

Svar: Jo, men kostar pengar att testa sig fram till vad som passar ens hy :/ usch.. Varför måste just min hy vara så krånglig?
lissielimelight.blogg.se

2012-08-10 17:36:13
http://variationofbirds.blogg.se/
Elin

Kan också rekommendera Dermalogicas produkter, är inte heller testade på djur! De är ganska dyra men de räcker läääääänge, så det är det värt!! Fri frakt och sjuk snabb leverans på hudvardsbutik.se min favorit!! :) vill inte göra reklam eller så haha, dock kanske det ser ut som det...

Svar: Haha, jag ska fundera på det & se om det kan vara nåt för mig :D Tack för tipset iallafall!
lissielimelight.blogg.se

2012-08-10 18:30:51
Amelia Nilsson

Jag vet! Det är svindyrt att hitta nya märken och produkter! Har ju behövt byta ut allt nu när min hy gått från acne och lite oljig till normal/torr. Men du verkar ju iaf ha hittat några bra märken du kan utgå ifrån :)

Svar: Jaa, för mig är det bara det att jag aldrig hittar några produkter som passar min hy. De flesta produkter kan funka i någon vecka, sen ger de mig finnar efter ett tag i alla fall.. Problemet är ju bara det att jag har känslig kombinationshy på sommaren, och krustorr hy som ändå får finnar på vintern. Så att hitta produkter som passar är i princip omöjligt för mig :/
lissielimelight.blogg.se

2012-08-10 19:37:29
Anonym

För enstaka finnar jag får nu använder jag Origins Super Spot Treatment, krymper finnen på en natt! Och jag har hört bra saker om Origins andra produkter för problemhy också, men jag tror inte att Åhléns Origins hylla här i stan har så många av den serien (borde dock gå få tag på online) plus att det är ganska dyra produkter. Men som sagt, kolla in beautymouth.com, bättre råd finns ej!

Svar: Okej :D Tack!
lissielimelight.blogg.se

2012-08-10 20:38:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Smells like chocolate