Min problemhy

2011-09-26 18:15:34 Allmänt
Nu tänker jag ta upp något som jag kämpat med ett tag. Min dåliga hy! Jag gör allt för att slippa de jävla finnarna, men de hittar alltid tillbaka på ett eller annat sätt. Det är knappt så jag vågar visa mig utan smink för någon längre, skäms t.o.m inför min pojkvän..! För 1-2 år sen hade jag nästintill felfri hy, möjligtvis att jag hade någon finne då och då. Men aldrig såhär..

Om jag inte hittar något mirakelmedel snart, så går jag nog till en hudterapeut och gör en såndär dyr ansiktsbehandling, för jag orkar inte lägga mer pengar på produkter som inte ens fungerar. Då känns det säkrare med en behandling!

Vet att det finns folk som har värre hy än mig, och några kanske tycker att jag inte borde "klaga".
Men jag är redo att ta tag i det här nu, för jag vill inte skämmas så fort jag vistas runt folk. Det ska inte vara så!

______________________________________________________________________________________________________________________

Om någon utav er mot förmodan skulle ha några tips eller liknande skulle jag verkligen uppskatta det! ♥

jennifer

jag har också haft dålig hy, tills rätt nyligen faktiskt. gick på en sån dyr ansiktsbehandling & hon tipsa mig om produkter från dermalogica som jag också köpte o använde aplänge, men de funkade in te alls för mig. har prövat apmkt olika produkter., vichy, neutrogena, basiron, make up stores rengöringsprodukter, you name it. sen kom jag över acne.org & den här videon på youtube: http://www.youtube.com/watch?v=xAv8-6hkYko



innan använde jag jätte många produkter för jag trodde att de skulle göra min hy bättre. men de är bättre o använde färre produkter, annars blir hyn irriterad.

köpte en cetaphil tvål på ebay som är till för ansiktet för några tior, den använder jag fortfarande för den är sjukt dryg, sen använder jag Benzoyl Peroxide 2,5%, de är samma sak som är i basiron som finns o köpa på apoteket förutom att deras är 10% o sämst för hyn i längden.

jag använder den här: http://www.ebay.com/itm/Neutrogena-Spot-Acne-Treatment-75-oz-/220523409627?pt=US_Skin_Care&hash=item33583830db

finns inte o köpa någon i sverige vad jag vet som innehåller så pass lite bp i %.

känns som jga suger på att förklara, men de har hur som helst förbättrat min hy somfan! jag behöver inte ha smink om jag inte vill, skäms inte längre över min hy. förut ville jag inte gå till skolan om jag hade nån finne & jag ville absolut inte följa med mina vänner på krogen. nu slipper jag tänka på sånt! du kan ju lägga till mig på facebook, finns länk på min blogg, ifall du undrar mer! kanske lättare o förklara där om de är nåt som är oklart :))

2011-09-26 19:23:16
http://partietraumatic.blogg.se/
jennifer

& juste, min hy var faktiskt som du beskriver din, inte så hemsk, men jag jämförde min med mina vänners o dom fick ALDRIG finnar. jag hade inte liksom, acne, jättejätte många samtidigt o så, men jag hade ALLTID någon finne, här o där.

2011-09-26 19:24:20
http://partietraumatic.blogg.se/
camilla

jag brukar använda en skitenkel ansiktsmask, allt du behöver är honung och vanligt havssalt. börja med att ånga ansiktet över varmt vatten med havssalt i, så porerna öppnar sig. sen blandar du honung och havssalt i en skål och smetar på det, låt det sitta i typ tio-femton minuter sen sköljer du bort det med vatten och återfuktar med någon kräm! tycker den funkar på mig, och jag har också problemhy.



annars kan du prova visibly clear serien av neutrogena, använder flera produkter därifrån som jag tycker funkar!

2011-09-26 19:27:39
http://ihateyourcrew.blogg.se/
Linn

Sv; Nä verkligen inte. Då hade jag inte handlat där så ofta, haha :D Kanske händer 1 av 5ggr, det är mest när man handlar skor eller tunga saker som de blitt tull för mig :)

2011-09-26 19:31:21
http://linnlowes.com
Ida Maria

Jag hoppas verkligen att din hud blir bättre snart, är och har varit där du är väldigt länge nu och börjar själv få nog!



Håller som sagt tummarna för dig!

Och om EMS salvar uträttar underverk så är du den första jag hör av mig till! :) <3

Anonym

Jag har med pittdålig hy, alltså verkligen jättedålig. Jag tar tabletter som jag fått utskrivet av doktorn. Har använt dem förr och de funkar skitbra! Man måste dock ta dem några månader för att de ska verka men sedan är det bara att ta en tablett morgon och kväll och du kan leva utan finnar. Skitbra!

2011-09-26 22:38:07
http://shopalicious.blogg.se/
DAISY

Åh tack tack så jättemycket, gud vad kul att du tycker det! Blir så himla glad :)



Jag är på ständig jakt efter mirakelmedel som motverkar dålig hud direkt, tyvärr så har inte hittat några. Lycka till iallafall, finnar är så himla onödigt!

2011-09-26 23:06:38
http://daisykewk.blogg.se/
melissa

har samma problem som du, aldrig haft finnar i hela mitt liv, dom har som börjat pluppa upp i tid och otid nu!

Om du år några tips kan du väl skriva upp dom i ett inlägg? :)

2011-09-27 10:08:39
http://melissawaller.devote.se
Carolina

Jag vet att du inte tror mig, men jag tycker inte alls att din hy är så farlig! Men man tycker alltid själv att den är hemsk! Jag äter ju vitamin B5 nu, som ska förbättra hår, hud och naglar och skillnaden är ENORM! Det kostar lite och går bara att beställa via Internet men det är så värt det! Och eftersom jag har så känslig hy så använder jag Rosen-serien (rengöring och kräm) som är naturliga utan kemikalier och alkohol, eftersom det inte alls är bra för min hy. Men jag hoppas att du hittar något som fungerar för dig! <3

Kram

2011-09-27 16:28:38
http://chokladbanan.blogg.se/
Tiss

Har bara några ´saker att säga:

Chilla med sminket

Återfukta

Använd inga starka produkter

Hoppas det fixar sej med din hy! :)

2011-10-01 10:05:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Smells like chocolate