Hudproblem.

2011-01-15 13:51:17 Allmänt
Jag har riktigt tråkig hy just nu, massor av fula finnar & är dessutom krustorr på vissa ställen av ansiktet.
Så när jag sätter på concealer och foundation syns det jätteväl och ser bara hemskt ut!

Jag måste hitta någon bra hudvårdsserie som faktiskt funkar. Finns det ens såna?

Vill inte lägga ner massa pengar på saker som inte funkar! Provade ju ACOS spotless serie.
Men den torkade ut min hy, och nu kör jag bara på "nivea young wash off" som finns att köpa på ica.

Har ni något bra tips på något som funkar mot problemhy men inte torkar ut?


Ida Maria

Jag har samma problem för tillfället.

Förstår mig inte på min hudtyp! Den är typ normal/torr... men ändå får jag massa finnar? :S



Just nu kör jag på Apolivas serie för normal/torr hy, och den gör huden mjuk och smidig - återfuktar bra och känns jätte bra.

Men finnarna har den än så länge inte gjort så mkt för :/



Att det ska vara så svårt att hitta rätt? Är ju fan jobbigt att prova så många!

Jenny

Jag hade någon sån tvål jag tvättade ansiktet med från apoteket, sen hade jag la jag på basiron där jag hade finnar, bara på det stället. Sen sov jag med det så torkade det ut mina finnar. Dock så funkade knappt den "svaga" basiron mot mina utan jag fick senare köpa den lite starkare.

Detta påminde mig att jag måste åka till apoteket och köpa det igen.

2011-01-15 15:25:38
http://yorokobinouta.blogg.se/
BECKA

Det är typ någon som har tagit din bild och lagt in den på sin egna användare på weheartit,

kolla själv



http://weheartit.com/entry/6306738

2011-01-15 18:25:39
http://beckaas.se
esther

jag använder babyolja (har typ väldigt ljus och känslig hud och har provat de mesta) men efter att ja började använda babyolja slutade jag få finnar! och de är sån man köper på apoteket typ asbilligt och ja tar bort både ögonmake up och typ puder med den. visst känns de "väldigt fett" men den har verkligen räddat min hy! annars brukar ja använda gagniers produkter för scaninavisk/känslig hy, den är billig och bra :)

2011-01-16 22:58:35
http://esther.favs.se
fanny

Är också väldigt torr i hyn!

Använder facial scrub (finns att köpa på ÖoB för typ 25 spänn) Den torra huden försvinner direkt och man blir jättelen!

Och face toner, eller vad det nu heter. Med olivolja som man ska he på morgon och kväll=) Den finns också på ÖoB!

2011-01-17 19:05:14
http://fannygr.blogg.se/
Tessi

Var noga med att återfukta! Torr hud med finnar blir mycket värre om man använder produkter finnig hy. Använd rengöring och fuktcreme för torr/känslig hy och sen en creme som torkar ut finnar, som du bara lägger på orenheter och finnar. Det kommer funka efter ett tag :) Lycka till!

2011-01-18 19:58:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Smells like chocolate